WarCry - Polski Serwer Ultima Online, Legends of Aria, World of Warcraft, Black Desert Online
Skip

Polskie Forum

Post has published by Fenris
Viewing 1 post (of 1 total)
  • Fenris
    Keymaster
    Member since: January 26, 2020

    Specjalne reguły gry oraz dodatkowe systemy na serwerze WarCry: Sosaria
    (ostatnia zmiana 02.07.2020)

    Poniżej zamieszczamy spis szeregu autorskich dodatków oraz reguł specjalnych obowiązujących na naszym serwerze. W pozostałym zakresie nasz serwer funkcjonuje na zasadach oficjalnych regularnych serwerów gry Ultima Online. Celem poznania zasad gry zachęcamy do lektury działu Instrukcje oraz serwisów :
    UO Wiki – https://uo.com/wiki/ultima-online-wiki/
    UO Guide – http://www.uoguide.com/Main_Page
    UO Stratics – https://uo2.stratics.com/

    Autorskie Dodatki i Reguły Specjalne WarCry

    Limit postaci na koncie
    Na każdym koncie gry utworzyć można maksymalnie 6 postaci. Mimo regulaminowego limitu 2 kont trudno być samowystarczalnym we wszystkich aspektach gry. Mając na względzie bogactwo świata UO oraz szereg dostępnych profesji i buildów, nastawienie na pełną samowystarczalność wymagałoby ogromu czasu zarówno na rozwój każdej postaci jak i rozbudowy ich zaplecza. To z kolei zwiększa interakcję między graczami, wspiera handel w grze i zachęca do wiązania się w gildie oraz mniej lub bardziej formalne sojusze, aby możliwościami swoich kompanów uzupełnić braki na własnym podwórku.

    Skrzynie nowych graczy
    W centrum wyspy startowej New Haven oraz przy wejściu do banku w zachodniej części miasta Britania, znajdziecie skrzynie z których pozyskać można wyposażenie umożliwiające łatwiejsze szkolenie dla nowych postaci w grze.
    Ponadto, ze skrzyni tej pozyskać można Roleplay Title Deed. Akt ten gwarantować będzie postaci która go użyje, nowy tytuł “Roleplay” możliwy do wyboru w menu tytułów (zakładka Subtitle/Rewards). Po jego wyborze Wasza postać oznaczona zostanie takim tytułem – będącym sygnałem, że preferujecie tej formy rozgrywkę. Będzie to również sygnał otwierający Wam drogę do częstszej interakcji z Ekipiantami, realizującymi epizody fabularne.

    System Inwazji na Miasta
    W ramach Systemu Inwazji Miast na serwerze – w każdej chwili – będziecie mogli spodziewać się uderzenia Armii Mroku oraz jej championów na dowolne miasto. Obszar miasta objęty atakiem – traci ochronę miejskich straży. Spryt i przewrotność władców mroku uniemożliwia przewidzenie w którym miejscu i kiedy nastąpić może uderzenie, aczkolwiek w przypadku ataku, wieści o tym przekazywane będą wszystkim graczom poprzez Town Crierów.

    System Aren, Turniejów i Lig PvP
    Od kwietnia 2020 na serwerze funkcjonuje bardzo zaawansowany System Aren, Turniejów i Lig PVP. Umożliwia on inicjowanie pojedynków między Graczami ale również turniejów z nagrodami (z uwzględnieniem np. wpisowego i sponsoringu) a nawet rozgrywanie całych wielorundowych Lig PvP. Jego opis znajdziecie tutaj.

    Rangi, statystyki i nagrody PvP
    Wraz z uruchomieniem tego systemu, każdy z graczy otrzymał możliwość użycia na dowolnej postaci innego gracza (i swojej) komendy [pvpstats, która wygeneruje okno z informacjami na temat statystyk PvP, aktualnej rangi postaci oraz ilości zebranych punktów. W świecie gry pojawią się również tablice rankingu PvP, na których będziecie mogli śledzić na bieżąco informacje dotyczące wszystkich postaci w świecie gry – z możliwością wyboru opcji wyświetlania tablicy najlepszych graczy PvP itp.

    To jednak nie wszystko. W świecie gry ulokowane zostaną również Kamienie Nagród PvP, na których wymieniać będziecie mogli zdobyte punkty PvP na różne granty. Nagrody te będą sukcesywnie modyfikowane, tak aby ten system był dla Was – na stałe – godzien uwagi.

    Kasyna
    W świecie WarCry funkcjonują kasyna w których gracze obstawiać mogą różnego rodzaju zakłady i grać na automatach aby popróbować szczęścia i zdobycia fortuny lub różnych unikatowych przedmiotów. Funkcjonują również raporty wyświetlające informacje o zdobywcach najwyższych nagród oraz dodatkowo tablica najlepszych wyników w TurboSlots. Zdobywcy najwyższych nagród – otrzymują specjalne karty członkowskie kasyna, które zapewniają im dostęp do najbardziej ekscytujących elementów oferty kasyn.

    System Osiągnięć
    W 2020 roku na serwer wdrożyliśmy również coś czego bardzo brakowało w podstawowej wersji UO – System Osiągnięć. Od tego momentu, każda postać gracza zabiegać może o zdobywanie w grze kolejnych osiągnięć z listy ponad 600, z których każde premiowane jest określoną liczbą punktów. Na osoby, które przodować będą wyróżniającą się listą osiągnięć czekają unikatowe nagrody od naszego zespołu. Rys tego systemu znajdziecie tutaj.

    Zaawansowane rzemieślnictwo, kucharstwo, ranching, pszczelarstwo i nie tylko
    Na naszym serwerze funkcjonuje olbrzymi dodatek rzemieślniczy ( i nie tylko rzemieślniczy) obejmujący m.in farmerstwo, ranching, pszczelarstwo, czy też zaawansowany kucharstwo, wraz z nowymi rodzajami receptur jadła i napojów gwarantujących dodatkowe bonusy, po spożyciu przez postać Gracza. Addon obejmuje niemal 1000 plików które wywracają do góry nogami (pozytywnie) ten – jakże zapomniany przez twórców – obszar mechaniki gry.
    Więcej informacji na temat rozszerzenia znajdziecie pod tym linkiem

    System Miejskiej Lojalności/Reputacji, tytuły szlacheckie, handel między miastami, burmistrzowie miast
    Na kontynencie Felucca zaimplementowano zaawansowany system miejskiej reputacji i lojalności. Zapewnia on wiele atrakcji w tym możliwość wykonywania transakcji handlowych pomiędzy miastami, zdobywanie tytułów szlacheckich w obrębie poszczególnych miast a nawet możliwość wyboru na funkcje burmistrza. Więcej na temat zasad systemu znajdziecie tutaj oraz tu.

    Nowe projekty zamków i keepów, fundamenty pod budynki o wymiarach 32×32 pola
    Na serwer wdrożono możliwość posiadania całkowicie nowych i zmodernizowanych projektów twierdz/zamków (poprzez użycie house toola). Niektóre obiekty są przy tym nawet wielokrotnie kosztowniejsze niż dotychczasowe zamki . Zaimplementowano również obsługę superfundamentów domków customowych o rozmiarach nawet 32×32 pola. Prezentacja zrzutów projektów nowych budynków pod linkami: tutaj i https://uo.com/wiki/ultima-online-wiki/publish-103-keep-contest-winners/.

    System Farbowań Unikatowymi Kolorami
    Na serwerze aktywowano również autorski mechanizm kolorowania przez Was odzieży unikatowymi barwnikami dostępnymi jedynie w Farbiarni Tkanin w Britain (w zamian za określoną sumę złota pobieraną z plecaka lub bezpośrednio ze skrzyni bankowej Waszych postaci). Rys mechaniki z tym związanej znajdziecie pod : tym linkiem.

    Zmodyfikowane biwakowanie i posterunki

    Biwakowanie zawsze było słabo wykorzystywaną umiejętnością w UO, a celem zmian jest uczynienie tej zdolności bardziej użytecznej. Aby osiągnąć ten efekt, dodane zostały nowe bonusy w ramach samego rozpalania ognisk, a także wprowadzono strefy posterunków, które GM będą mogli lokować na całym świecie (będzie to miało miejsce w wybranych punktach poszczególnych kontynentów, w najbliższych dniach), tak by wykwalifikowani obozowicze mogli je znaleźć i ulepszyć z korzyścią dla siebie i innych Graczy.

    Wśród głównych funkcjonalności nowego systemu znajdziecie między innymi:
    1) Mapy Obozowicza: są to przedmioty, które pozwolą obozowiczom oznaczyć lokalizację obozów/posterunków, do których można później wrócić;
    2) Ulepszone ogniska: na poziomie 70+ zdolności camping Gracz będzie mógł ulepszyć miejsce obozowiska, co pozwoli innym osobom, którzy wejdą na ten obszar, uzyskać tymczasowe ulepszenie statystyk.
    3) Posterunki: są to obozy z możliwością rozbudowy, które Game Masterzy będą mogli umieszczać na całym świecie w określonych lokalizacjach. Początkowo posiadają one status „opuszczonych” i wyglądają jak wygaszone obszary ognia. Gracz z zdolnością 50+ campingu będzie mógł w takim miejscu rozpalić ogień i założyć posterunek. Da to w konsekwencji możliwość zastosowania określonych narzędzi, z których korzystać będą mogli również inni Gracze.

    W ramach założonych posterunków możliwe stanie się:
    – oznaczenie ich lokalizacji (50+ camping) – zaznacz mapę obozowicza, aby móc wrócić do lokalizacji później;
    – dodanie namiotu (70+ camping) – pozwala to Graczom pozostającym w zasięgu efektu obozu bezpiecznie wylogować się;
    – dodanie świątyni (90+ camping) – dodaje ankh, który umożliwi wskrzeszanie Graczy;
    – dodanie skrytki (100 camping) – dodaje skrzynię, która umożliwi Graczom dostęp do ich banku.
    Posterunki zachowują trwałość przez dwie godziny po czym przechodzą w status “decay” a następnie powracają do statusu „opuszczone”. Po zresetowaniu serwera placówki również powrócą do statusu “opuszczone”.

    Nowy system bankowy TOL
    Na serwerze obowiązuje nowy system bankowy wprowadzony do UO dodatkiem Time of Legends. Z tego też powodu w banku nie znajdziecie np. kupek złota czy czeków (zostały one – swego czasu – wycofane gry na serwerach oficjalnych). Opis nowego systemu znajdziecie tutaj oraz pod tą stroną serwisu Stratics.

    System Łowców Głów
    Z dniem 14.06.2018, na serwerze zaimplementowano System Łowców Głów, umożliwiający nakładanie nagród za głowę mordercy postaci gracza, oraz odbieranie tych nagród po oddaniu głowy NPC Bounty Hunterom.
    Szczegóły systemu znajdziecie pod tym linkiem.

    Moduł Ultima Store
    Z dniem 27.06.2018, na serwerze zaimplementowano moduł Ultima Store, umożliwiający wymianę suwerenów gromadzonych w ramach Donacji na różne wirtualne opcje. Szczegóły dot donacji znajdziecie w Dziale Donacji naszego Serwisu.

    System Vice vs Virtue
    Na serwerze funkcjonuje również wprowadzony publishem 86 do zasad gry system walk frakcyjnych Vice vs Virtue. Jego opis znajdziecie tutaj.
    W przeciwieństwie jednak do OSi, następujące modyfikacje zasad VvV dotyczą naszego serwera.
    – Walka Vice Vs Virtue jest możliwa na wszystkich kontynentach (regionach).
    – Wejście do regionu aktywnej bitwy VvV oznaczy każdą postać VvV tagiem Heat Of Battle, co zapobiegnie wycofaniu się (recall/gate itp) podczas walki.
    – Srebro zdobyte podczas bitwy VvV, na terenach bezspornych (brak przeciwnych graczy VvV w regionie) zmniejszy się o 50%.
    – Gracze spoza VvV, którzy zostaną oflagowani tagiem VvV, będą teraz oflagowani tylko przez 10 minut (z standardowych 30). Pamiętaj, że asystowanie lub walka z VvV w jakikolwiek sposób spowoduje ponowne uruchomienie tego timera.
    – Jeśli gracz spoza VvV oflaguje się VvV na jednym kontynencie, ale następnie przejdzie do innego, zostanie wyczyszczony z flagi VvV. Nie możesz jednak podróżować podczas Heat of Battle, jeśli status ten jest aktywny.
    – Niektóre nagrody VvV mają inne – wyższe przeliczniki srebra.
    – Sprzęt VvV pojawiać się będzie jako Brittle zamiast Antique i będzie miał teraz wytrzymałość 75/75.
    Kruchość nie powoduje szybszego niszczenia przedmiotów, nie mniej uznaliśmy, że przedmioty te powinny być swoistymi replikami przedmiotów możliwych do zdobycia na championach itp a tym samym ich wytrzymałość powinna być ograniczona. Nie będzie można stosować na nich również Powder Of Forification.
    – Postać gracza nie bedzie otrzymywała tuż po wstąpieniu do VvV – niejako awansem – 2.000 sztuk srebra na zakup nagród za zasługi.
    – Interwał czasowy pomiędzy kolejnym Readiness Atrophy u VvV Steeds wydłużono czterokrotnie.

    System Szkolenia Towarzyszy
    Na serwerze wdrożono System Szkolenia Towarzyszy (Pet Training System) – zgodnie z regułami EA/OSI, szczegóły pod adresem http://www.uoguide.com/Pet_Training. Z uwagi na okoliczność, iż miało to miejsce w pierwszej dekadzie kwietnia 2018, system ów może zawierać jeszcze pewne nieścisłości – prosimy o ich ewentualne zgłaszanie

    System Poszukiwaczy Rzadkich Przedmiotów
    W dniu 24.05.2018 na serwer wdrożono System Poszukiwaczy Rzadkich Przedmiotów, podobny do mechanizmu Daily Rares znanego z OSI ale z szerszą paletą nagród. Wskazówek gdzie szukać rzadkich przedmiotów, szukajcie u nowego NPC – Łowcy Rzadkości (Rares Hunter) w miastach i okolicach niektórych miast Sosarii. Jeżeli któryś z graczy ubiegnie Was w poszukiwaniach danego przedmiotu, jego pozyskanie będzie możliwe dopiero po kolejnym resecie serwera gry;

    System skrzyń NPC (Town Stealables)
    Z tego systemu zadowoleni być powinni miłośnicy włamywania, okradania itp. W miastach naszego serwera, zarówno w domach jak i sklepach i warsztatach NPC pojawiają się skrzynie, w których spawnują się podstawowe przedmioty, narzędzia, niektóre surowce a czasami nawet rzadsze przedmioty. Skrzynie te są bazowo zamknięte i dostanie się do nich wymaga użycia umiejętności lockpickingu (włamywania się) a sama kradzież przedmiotu – użycia zdolności stealing (kradzieży). Przydatne – nie tylko do zdobycia różnych przedmiotów, ale i szkolenia posiadanych umiejętności. Zalecamy jednak dokonywanie prób ewentualnego włamywania do nich poza zasięgiem wzroku postaci NPC, którzy zaniepokojeni mogą wezwać straże.

    Chat w grze
    Na serwerze WarCry funkcjonują globalny chat na którym możecie porozmawiać z innymi graczami oraz gildyjne chaty dedykowany członkom tych formacji. Dostęp do globalnego chatu uzyskacie poprzez wpisanie na ekranie przecinka [,] w wersji 2D lub wybór opcji chat (channel) w oknie zarządzania chat (klient Enhanced).

    Stwory i gracze
    a) Mordercy,którzy podróżują w obrębie miast nie są atakowani przez straże o ile nie dopuszczą się w nich czynu zabronionego (np ataku na niewinnego gracza).
    b) Rzucenie czaru powodującego wsparcie dla mordercy (np czaru uzdrowienie lub czaru oczyszczającego zatrucia) przez innego gracza w obrębie miasta, skutkuje chwilowym statusem kryminalisty dla rzucającego czar (z możliwością bezkarnego zaatakowania go przez przeciwników mordercy) ale bez konsekwencji w postaci ataku strażników miejskich na czarującego.
    c) Zabójstwo NPC w świecie WarCry nie skutkuje przyrostem ilości dokonanych morderstw (morderstwa zliczane są tylko za zabitych niewinnych graczy) aczkolwiek dopuszczenie się takiego zachowania w miejskich strefach strzeżonych wywołać może reakcję i atak straży miejskiej.
    d) Dark wisps – stwory spotykane często w obrębie kontynentu Felucca są bardziej agresywne.
    e) W związku z objęciem zasadami Felucca (obszary PvP) wszystkich kontynentów w grze ( z wyjątkiem startowej wyspy nowych graczy – New Haven i Ilshenar), zwiększona została obecność Kapłanów Mondaina (czerwonych uzdrowicieli – leczących PK/Morderców) w świecie gry
    f)Przyzwanie przy pomocy Valor championów jest możliwe na kontynentach Ilshenar, Tokuno, w Bedlam oraz tzw dungeonach Felucca (Deceit, Despise, Destard, Fire, Tera Keep, Abyss oraz Lich). W Ilshenar, Tokuno i Bedlam czasookresy samodzielnego aktywowanie się poszczególnych ołtarzy bez użycia Valora ustawiono na około 1 dzień . Automatyczne aktywowanie ołtarzy w lochach Felucca (bez użycia Valora) jest objęte losowym interwałem czasowym do maksimum 12 godzin. W przypadku Lost Lands losowy interwał automatycznej aktywacji wynosi maksimum 24 godziny (w Lost Lands aktywacja champion spawnu przy użyciu Valora nie jest możliwe).

    Kontynenty i lokacje:
    a) Serwer obejmuje kontynenty Felucca, Ilshenar, Tokuno i Ter Mur wraz z Valley of Eodon (brak kontynentu Trammel i Malas – wejścia do ciekawszych lokacji Malas oraz questy Malas przeniesiono na Felucca). Na wszystkich tych obszarach – oprócz kontynentu Ilshenar – obowiązują zasady kontynentu Felucca (na Ilshenar obowiązuje Trammel ruleset). Wszędzie jednak- także na Ilshenar – wstęp celem podróżowania mają również kryminaliści/mordercy (na Ilshenar nie mogą oni zaatakować innych graczy). Na wszystkich kontynentach – prócz Ilshenar – Twój ekwipunek można paść ponadto łupem kieszonkowca.
    b) Przemieszczanie się postaci Graczy pomiędzy dwoma różnymi kontynentami odbywa się standardowo – zgodnie z OSI przy użyciu publicznych bram księżycowych lub też czarów Recall/Sacred Journey . W przypadku Lost Lands (dostęp przez podziemne jaskinie i lochy) i Ilshenar (dostęp przez publiczne bramy) wstęp na ów kontynent z wykorzystaniem magii nie jest możliwy – jego opuszczenie natomiast może nastąpić z wykorzystaniem Recall/Sacred;
    c) Na Wyspie Ognia (Fire Isle) nie istnieje wulkan. Wstęp do Underworld możliwy jest przez bramę usytuowaną na szczycie Świątyni Demonów
    d) Na serwerze utworzono lokację startową – New Haven, wyspę na której nowi gracze mogą poznać podstawy gry, zrealizować pierwsze questy i nabyć poprzez nie – dodatkowe umiejętności, nawet do 50 pkt. Każda, nowo tworzona postać rozpoczyna grę ze statusem młodego gracza (young), zapewniającym – prócz oznaczenia przy imieniu, pewne benefity w postaci większego bezpieczeństwa w obszarze startowym New Haven. I tak, postacie takie w obrębie startowej wyspy:
    – nie są atakowane przez stwory NPC, dopóki same tych stworów nie zaatakują;
    – nie mogą zostać okradzione przez innego gracza;
    – nie mogą zostać zaatakowane przez innego gracza w ramach pvp.
    Benefity owe nie są jednak dostępne na innych kontynentach (po opuszczeniu startowej strefy New Haven).
    Dodatkowo w obrębie New Haven pojawił się public MoonGate (niedaleko poludniowo-zachodniej bramy miasta) , przy pomocy którego gracze mogą przemieszczać się poza New Haven i wracać do tej lokacji, dzięki czemu możliwe stało się finalizowanie misji eskortowych z New Haven do miast Felucci. Podobnie, wszystkie istniejące w świecie gry public moongate – zostały zmodyfikowane aby zapewnić graczom (o statusie niewinnych)możność powrotu do New Haven .
    Status Young przysługuje postaci przez pierwsze 40 godzin gry o ile wcześniej nie zrzeknie się go komendą ” I renounce my young player status” . Status ten stracić można jednak przed upływem owego czasookresu jeżeli suma wszystkich posiadanych zdolności postaci przekroczy 450 pkt.
    e) W związku z likwidacją Malas i działaniami zmierzającymi do uatrakcyjnienia kontynentu Felucca – w Felucca właśnie rozmieszczono wejścia do dungeonów Labirynt, Doom i Bedlam , jak również niektórych dungeonów Ilshenar. Szczegóły nowych połączeń – na mapie dostępnej w naszym Dziale Map.

    Budynki graczy
    a) Do każdego konta przypisane mogą być technicznie maksymalnie 3 budynki – przy czym tylko ten najmłodszy dom odświeżany jest automatycznie w okresie aktywności konta (obecnie za konto nieaktywne – możliwe do usunięcia – serwer uznaje konto na które nie zalogował się nikt przez 6 ostatnich miesięcy). Pozostałe dwa starsze domy należy odświeżać ręcznie poprzez klik postacią właściciela/współwłaściciela/przyjaciela domu na tabliczkę domku czy też otwarcie jego drzwi.
    b) W przypadku, jeżeli konto przestanie być aktywne, a mimo to nie zostanie skasowane przez system – dom przypisany do postaci z tego konta ( automatycznie odświeżany) uzyskiwać będzie status condemned (zgodnie z OSI/EA) po którym nastąpi jego wyburzenie, tak by zapewnić innym graczom możność ulokowana własnego domu w tej przestrzeni.

    Rozwój postaci
    Od dnia 17.03.2018 – po konsultacjach w ramach społeczności WarCry – na serwerze funkcjonuje autorski mechanizm rozwoju postaci, stanowiący powiązanie reguł oficjalnych serwerów EA ( PvP i PvE) z mechaniką stosowaną na starej, dobrej pierwszej edycji shardu. Jego funkcjonowanie opiera się na:
    a) zróżnicowaniu poziomu trudności nauki dla poszczególnych zdolności od ich poziomu aktualnego rozwoju- wzorem serwerów PvE OSI i MG1;
    b) funkcjonowaniu na serwerze bonusowego (gwarantowanego) gainu przy dłuższym braku szkolenia/offline postaci (zgodnie z tabelą dostępną tutaj – https://uo.com/wiki/ultima-online-wiki/technical/skill-gain-systems/)
    c)Statystyki – brak dziennego limitu wzrostu.

    Błogosławieństwo i ochrona przedmiotów
    a) Na serwerze wdrożono funkcję ubezpieczenia przedmiotów ale w zmienionej – po konsultacjach z Graczami – formule. I tak:
    – na serwerze dopuszczalne jest ubezpieczenie przedmiotów zgodnie z listą reguł oficjalnych EA;
    – stawka za ubezpieczenie zwykłych przedmiotów (nieumagicznionych) – 600 gp (zgodnie z EA/OSI);
    – ubezpieczenie przedmiotów magicznych nie będących artefaktami – w przedziale od 10 gp do 800 gp (w zależności od poziomu imbueweight- zgodnie z EA/OSI);
    – ubezpieczenie przedmiotów magicznych będących artefaktami – w przedziale od 1000 gp do 3000 gp (w zależności od poziomu imbueweight);
    – przedmoty newbied – 10 gp (zgodnie z EA/OSI);
    – ponowne ubezpieczenie tego samego przedmiotu objętego opcją autoinsure – % zgodny z EA /OSI (regułami oficjalnymi).
    b) ponadto, celem ochrony elementów posiadanego ekwipunku korzystać można z dobrodziejstw aktów błogosławieństw (bless deed, cloth bless deed) które od czasu do czasu można pozyskać w grze lub np nabyć od innego gracza za odłożone sakiewki ze złotem. Akt taki umożliwia stałe zabezpieczenie danego przedmiotu (który uzyskuje status blessed), bez jakichkolwiek kolejnych opłat. Wydajesz więcej raz przy zakupie aktu ale potem oszczędzasz nie ponosząc opłat za ochronę przedmiotu przed utratą. Nie mniej akty takie stanowią dobro stosowane najczęściej na krytycznym elemencie wyposażenia graczy z uwagi na ich rzadkość i duże zainteresowanie nimi. Warto zaznaczyć, iż każdy z takich aktów ma nieco inne przeznaczenie a niekiedy i wyjątki w użyciu (np. akt błogosławieństwa odzieży – Clothing Bless Deeds , nie może zostać użyty na odzieży o właściwościach magicznych).
    Nadto, niektóre rodzaje broni/zbroi (w szczególności niektóre artefakty pochodzące z łupów na bossach czy np paragonach) – mogą być bazowo pobłogosławione, ( nie trzeba ich dodatkowo zabezpieczać od utraty czy kradzieży) . W Świecie gry odnaleźć możecie również np ekwipunek:
    – o statusie “przeklęty”, który mimo, że bywa wartościowy w kontekście nasycenia magią, nie może zostać pobłogosławiony aktem błogosławieństwa
    – o statusie “cenny” (“prized), który z uwagi na bogactwo wykonania wymagać może podwójnej opłaty przy ewentualnym ubezpieczaniu.
    Jak widzicie ten obszar gry jest bardzo rozległy w mozliwości i opcje

    Mieszkańcy NPC
    a) Sprzedawcy NPC skupują od graczy ich produkty i niektóre łupy w zakresie zgodnym z serwerami oficjalnymi przy zastosowaniu mechanizmu zaawansowanej ekonomii skupu/sprzedaży (ceny i ilości oferowanych dóbr oraz ceny skupu mogą ulegać zmianie w zależności od skali popytu i podaży na linii NPC-Gracze).
    b) Mieszkańcy Miast (NPC Citizens i Vendorzy) nie przenoszą w torbach złota. Ma to na celu przeciwdziałanie łatwemu zarobkowi z okradania lub zabijania takich postaci w związku z okolicznością, iż na WarCry atak na postać NPC i jej zabicie poza miastem nie skutkuje zliczeniem morderstw (takowe są zliczanie tylko za zabicie innych niewinnych graczy). Przypominamy przy tym, iż takowy atak na NPC w obszarze strzeżonym może wywołac inwerwencje straży miejskiej.

    Magia i czarowanie
    a) Na serwerze funkcjonują czary Recall, Sacred Journey oraz Gate Travel służące do magicznej podróży między lokacjami świata WarCry w ramach tego samego kontynentu – przy czym czary te nie działają w podziemiach (dungeonach) oraz na kontynencie Lost Lands. Przemieszczanie się pomiędzy dwoma różnymi kontynentami wymaga użycia publicznych bram księżycowych. Pozostałe formy podróży to oczywiście podróż ” z buta”, wierzchem oraz poprzez publiczne bramy księżycowe/teleportery usytuowane w różnych miejscach świata gry.
    b) Czar Telekineza nie działa na zamkniętych lub zabezpieczonych pułapką skrzyniach.
    c) Czar Markowanie (Mark) nie działa w podziemiach (dungeonach) i Lost lands.
    d) Czary wywołujące obrażenia niezależne od poziomu odporności na magię zaatakowanego (direct damage spells) – działają w miastach.

    Zdolności, narzędzia i ekwipunek
    a) Wszystkie narzędzia, uwzględniając wędki , herding crooks, nożyczki (scissors) i topory (axes) używane w ramach pozyskiwania surowców, posiadają określoną liczbę użyć. Tu uwaga: użycie do podobnego celu posiadanych broni (np do zbierania mięsa , golenia owiec), skutkuje jej sklasyfikowaniem jako narzędzia i nadania mu określonej liczby użyć, których wyczerpanie skutkuje zniszczeniem przedmiotu.
    b) Osoby poszukujące szczęścia i fortuny poprzez poszukiwanie skrzyń skarbów (poprzez mapy skarbów), skrzyń w lochach (dungeonach), w głuszy, w miastach, musza być świadome, że wszystkie takie skrzynie są zabezpieczone pułapkami. Sposób na nie to posiadanie zdolności wykrycia niewidzialnego (detect hidden) oraz zdolności rozbrajania pułapek (remove trap). W przeciwnym wypadku zalecamy posiadanie wysokiego poziomu punktów zdrowia i odporności na poszczególne rodzaje magicznych obrażeń.
    c) Jeżeli tinker zakończy niepowodzeniem stworzenie pułapki,zawsze otrzymuje obrażenia, często bardzo duże.
    d) Zdolność Wiedzy o Zbrojach (Arms Lore), zapewnia dodatkowy bonus do odporności podczas tworzenia zbroi i broni o jakości exceptional ( 1% za każde 12.5 punktów zdolności). Maksymalny bonus wynikający z tego wynosi 8% dla poziomu zdolności Grandmaster.
    e) Na serwerze nie obowiązuje minimalny poziom zdolności oraz czas życia postaci – aby wstąpić do Gildii Złodziejskiej (Thieves Guild) a tym samym nabyć możność okradania innych graczy. Zamordowanie innego gracza nie skutkuje wyrzuceniem z Gildii Złodziejskiej, tym samym morderca podczas ataku ukrywać może swoją tożsamość poprzez użycie Disguise Kit zmieniającego tymczasowo imię i wygląd postaci.
    f) Zdolność wykrywania niewidocznego (Detect Hidden) nie posiada statusu pasywnego .
    g) Surowce pozyskiwane na kontynencie Felucca są podwajane. Ponadto, w obrebie kontynentu Feluccia funkcjonuje bonus 1000 pkt do Lucka.
    h) Mapy skarbów nie są możliwe do odnalezienia w wyniku wędkarstwa, szansa na wyłowienie przez rybaka butelki z wiadomością SOS została nieco obniżona.
    i) Użycie zdolności Taste Identification skutkuje ryzykiem, iż posiłek poddawany próbie zostanie skonsumowany w ilości nadmiernej (szczególnie to pech jeżeli był zatruty).
    j) Użycie następujących umiejętności nie powoduje ujawnienia się ukrytej postaci : Snooping, Detect Hidden, Item Identification, Anatomy, Arms Lore, Animal Lore, Evaluate Intellect, Forensics Evaluation i Poisoning.

    • This topic was modified 4 months, 3 weeks ago by FenrisFenris.
    • This topic was modified 4 months, 3 weeks ago by FenrisFenris.
    • This topic was modified 4 months, 3 weeks ago by FenrisFenris.
    • This topic was modified 4 months, 1 week ago by FenrisFenris.
    • This topic was modified 4 months, 1 week ago by FenrisFenris.
    • This topic was modified 4 months, 1 week ago by FenrisFenris.
    • This topic was modified 4 months, 1 week ago by FenrisFenris.
    • This topic was modified 4 months, 1 week ago by FenrisFenris.
    • This topic was modified 4 months, 1 week ago by FenrisFenris.
    • This topic was modified 4 months ago by FenrisFenris.
    • This topic was modified 4 months ago by FenrisFenris.
    • This topic was modified 3 months, 2 weeks ago by FenrisFenris.
    • This topic was modified 2 months, 3 weeks ago by FenrisFenris.
    • This topic was modified 1 month, 2 weeks ago by FenrisFenris.
Viewing 1 post (of 1 total)

The forum ‘Polskie Forum’ is closed to new topics and replies.